Reempresa arriba als municipis de menys de 15.000 habitants de la demarcació de Barcelona

Publicat el 11-11-2020

Data d'inici: 11-11-2020

Data final: 11-11-2020

El Diputat delegat de Comerç de la Diputació de Barcelona, Òscar Sierra, i el president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, han presentat aquest matí de manera telemàtica “Reempresa Municipis Petits – Impulsem el comerç local” un nou conveni de col·laboració que la patronal Cecot i la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona han posat en marxa per fer arribar els serveis de Reempresa als municipis de menys de 15.000 habitants de la demarcació. L’objectiu d’aquest conveni és evitar la desertització comercial i facilitar la transmissió de negocis als municipis petits de la província de Barcelona.

El conveni, que té una vigència de dos anys, s’implantarà durant aquest 2020 a deu municipis de la demarcació (La Llagosta, Sant Marti de Sesgueioles, Badia del Vallès, Cardona, el Bruc, la Pobla de Claramunt, Gelida, Santa Eulàlia de Riuprimer, Sant Julià de Vilatorta i Malgrat de Mar) i es preveu que durant el 2021 s’hi incorporin més municipis.

Durant la seva intervenció Sierra ha volgut destacar que “al llarg del tercer trimestre de l’any, hem viscut una caiguda interanual del 7.7% del nombre d’empreses i un 4.4% d’ocupació  a la província de Barcelona, fet que implica que actualment el nombre d’aturats se situa en 13,5% i la taxa d’ocupació estimada en un 66,8%, a la província de Barcelona, per aquest motiu, la Diputació de Barcelona i la Cecot sumem esforços per evitar el tancament de més negocis i d’aquesta manera, ajudar a mantenir viu el teixit empresarial del conjunt de la província de Barcelona”

Sierra ha continuat destacant “a través d’una prova pilot a 10 municipis durant podrem seguir treballant de la mà dels municipis per garantir la continuïtat dels seus negocis, evitar la pèrdua de llocs de treball i fomentar el creixement econòmic d’aquestes poblacions”.

Per altra banda, Abad ha volgut posar en valor la col·laboració publicoprivada per evitar el tancament de negocis i la “voluntat compartida de dinamitzar les zones comercials dels nostres pobles i ciutats”. Abad també ha volgut destacar que “en la situació actual, aquest conveni agafa més força i rellevància que mai. Si el tancament de negocis ja és quelcom greu, que passi a municipis petits on l’oferta comercial també és més petita, pot suposar una pèrdua irreparable”.

A la presentació, on hi ha assistit tècnics de diversos centres locals de serveis a les empreses, també hi ha participat Soledad Bravo, gerent dels Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona i Albert Colomer, director tècnic del Centre de Reempresa de Catalunya, que han explicat la implantació i el funcionament de la Reempresa.

Sobre Reempresa

El Centre de Reempresa de Catalunya és un servei públic que va posar en marxa la Cecot i Autoocupació l’any 2011 per evitar el tancament de negocis per falta de relleu. Reempresa posa en contacte a persones que volen vendre el seu negoci amb persones emprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat.

Des de la seva posada en marxa, Reempresa ha evitat el tancament de més de 2.900 negocis a tot Catalunya i ha evitat la pèrdua de més de 8.000 llocs de treball catalans. El conjunt de transmissions han generat una inversió induïda de més de 134M d’euros.

Arxius relacionats: