Reempresa genera més de 120 contactes entre cedents i reemprenedors al BizBarcelona

Publish on 04-06-2018

Start date: 04-06-2018

End date: 04-06-2018

El BizBarcelona, el saló de l’emprenedoria i l’empresa va tancar dijous passat la seva vuitena edició al recinte de Montjuïc amb prop de 13.900 visitants. Com ja és habitual, el Centre de Reempresa de Catalunya va participar en aquesta edició del saló amb un programa de conferències i un espai de trobades anomenat Matchings Reempresa, en el que aquest any s’hi van concertar més de 120 entrevistes de reemprenedors amb més de 25 empreses cedents de diferents sectors i poblacions catalanes. Entre els negocis a la venda, s’hi van poder trobar parades de mercat, una agència de màrqueting digital, una indústria del sector plàstic, una ferreteria o una empresa de serveis integrals de manteniment, entre d’altres.

Com a novetat, Reempresa va presentar l’”Elevator Pitch” d’empreses a la venda, un espai innovador pensat perquè empresaris que volen vendre la seva empresa puguin donar-la a conèixer en poc més de tres minuts a possibles emprenedors que es puguin plantejar reemprendre-la.

Els més de 350 emprenedors i empresaris que van participar a les conferències i activitats de Reempresa al BizBarcelona van poder aprendre les principals tècniques de valoració d’empreses, de creixement o les alternatives de finançament, així com també els avantatges de reemprendre en comptes de crear una empresa des de zero i les principals diferències entre negociar i regatejar a l’hora de comprar o vendre un negoci en funcionament. A totes les conferències de Reempresa hi van participar testimonials del servei, que van poder apropar als cedents i reemprenedors la seva experiència amb el servei.

Per Albert Colomer, director del Centre de Reempresa de Catalunya, “el BizBarcelona és el millor espai perquè un cedent i un reemprenedor es puguin conèixer” i va voler destacar que “Reempresa ha ofert, durant els dos dies del saló, eines perquè aquests cedents i reemprenedors puguin vendre o comprar una empresa amb el màxim de seguretat i confiança”.

Reempresa també va aprofitar la seva participació al BizBarcelona per presentar un estudi sobre les empreses que s’han venut a través del servei. Segons aquest estudi, la supervivència de les reempreses cedides és d’un 87%. A més, l’estudi destaca que un 76% de les empreses que s’han venut a través de Reempresa creixen pel que fa a la seva facturació després de ser reempreses. De l’estudi també es desprèn que un 31% de les reempreses augmenten el número de treballadors després de ser cedides.

42501973642_d05a314baf_k

Informació corporativa

Reempresa es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, de la Fundació Autoocupació i està finançat per la Generalitat de Catalunya i el fons FEDER europeu.La Reempresa és un model d’emprenedoria i de creixement empresarial, pel qual un nou emprenedor – reemprenedor - pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, comprant-la en la seva totalitat per continuar l’activitat, salvaguardant d’aquesta manera el patrimoni empresarial individual i col·lectiu, per a fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la.

El mecanisme possibilita la compra dels actius i passius d’una empresa existent al seu anterior propietari o propietaris- cedents-  mantenint l’activitat, els llocs de treball i el ritme de funcionament habitual sense entrebancs per l’entorn empresarial proper. El reemprenedor aporta a l’empresa una renovadora línia d’actuació i els mitjans necessaris per la millora i reorientació del negoci, que parteix d’una situació millor objectivament que la de la possible creació de nou.

Aquest relleu evita la pèrdua de capital econòmic i de coneixement especialitzat, a més de tants actius intangibles, com els contactes o la posició de mercat, inclosos els hàbits de compra dels clients,  que porten a la devaluació dels actius tangibles. Evita també la desaparició de llocs de treball i la disminució dels creixement econòmic, factors que, avui encara més, convé protegir i fomentar.

Descarrega aquí totes les imatges de Reempresa al BizBarcelona 2018