Reempresa arriba a la setena edició del BizBarcelona amb més de 1.250 empreses transmeses i 3.700 llocs de treball salvaguardats

Publicado el 29-05-2017

Fecha de inicio: 29-05-2017

Fecha final: 29-05-2017

Barcelona, 29 de maig de 2017. Reempresa torna amb força al Saló BizBarcelona que se celebra aquest 31 de maig i 1 de juny al recinte de Montjuïc amb informació, assessorament i el ja consolidat Espai de Matchings per donar continuïtat a aquells negocis en funcionament de diferents sectors que busquen reemprenedors. Des d’una botiga online de productes biològics, ecològics i orgànics del sector cosmètic; una empresa especialitzada en tractaments d’aigua; una administració de loteria; una empresa de lloguer de vehicles industrials; una acadèmia d’idiomes; fins a una empresa de seguretat. Una selecció de més de trenta negocis seran al “Matchings Reempresa”, un espai on diferents reemprenedors s’entrevistaran amb els propietaris de negocis i empreses que estan prop de la jubilació i cerquen persones per traspassar-los l’activitat. Enguany, es preveu que hi haurà un total de 200 contactes entre cedents i reemprenedors en aquesta activitat.

Aquells cedents que ho vulguin també podran reunir-se amb un assessor financer de CaixaBank per poder estudiar les diferents possibilitats financeres a l’hora de comprar un negoci a través de Reempresa.

Aquest espai del Centre de Reempresa de Catalunya ha comptat amb el suport dels vuitanta punts d’atenció Reempresa que els principals ajuntaments i consells comarcals de Catalunya, amb el suport de les Diputacions i altres institucions, han anat obrint durant aquests últims anys i dels més de 150 tècnics amb que compta actualment el projecte.

Per Albert Colomer, director del Centre de Reempresa, el BizBarcelona és una “ocasió fantàstica per donar a conèixer la Reempresa a través de totes les activitats i conferències que organitzem” i que serveix també per “trobar-nos amb els més de 150 tècnics i les institucions i entitats d’arreu del país que treballen pel programa”.

Pel que fa al programa d’activitats organitzat per Reempresa en el marc del saló, més enllà del Matchings Reempresa del dia 1 de juny, destaquem les conferències que tindran lloc també el dia 31 de maig on hi participaran testimonials a totes elles per tal d’apropar les casuístiques i donar una resposta més directa als dubtes dels assistents:

Totes les conferències tindran lloc a la Sala BizBarcelona del Pavelló 2 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

Reempresa és una iniciativa pionera a l’estat espanyol que es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, d’Autoocupació i que rep el suport del Departament d’Empresa i Coneixement i està finançat per la Generalitat de Catalunya i el fons FEDER europeu. Reempresa ha cercat les complicitats d’organitzacions empresarials i col·legis professionals de tot Catalunya per poder arribar a estructurar i consolidar un mercat de la compra-venda de negocis petits.

És un instrument que incideix directament en la reactivació de l’economia, en la generació de riquesa i el manteniment de l’ocupació. La metodologia de treball de Reempresa es basa en l’atenció presencial i part de gestió on-line. En aquest sentit, l’apertura de les delegacions a les províncies catalanes, i els punts d’atenció Reempresa, facilita l’accés i agilita el procés de reemprendre a qualsevol persona que visqui a Catalunya i a qualsevol empresa implantada al nostre país.

Resultats des de l’inici del projecte: Més de 1.250 reempreses d’èxit amb una inversió total de més de 57.000.000€ i ha mantingut 3.700 llocs de treball

El Centre de Reempresa de Catalunya ha aconseguit més de 1.250 casos de reempresesd’èxit que han suposat una inversió total de prop més de 57.000.000€ i que es distribueixen, per sectors de la manera següent: 35% de reempreses d’èxit en el sector comerç; 6% a reempreses d’indústria; 28% pertany al sector serveis i un 29% de la inversió de les reempreses d’èxit pertany al sector de l´hostaleria.

Sobre Reempresa

Reempresa és el nou model d’emprenedoria i de creixement empresarial, pel qual un nou emprenedor – reemprenedor - pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, comprant-la en la seva totalitat per continuar l’activitat, salvaguardant d’aquesta manera el patrimoni empresarial individual i col·lectiu, per a fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la.

El mecanisme possibilita la compra dels actius i passius d’una empresa existent al seu anterior propietari o propietaris- cedents-  mantenint l’activitat, els llocs de treball i el ritme de funcionament habitual sense entrebancs per l’entorn empresarial proper.

El reemprenedor aporta a l’empresa una renovadora línia d’actuació i els mitjans necessaris per la millora i reorientació del negoci, que parteix d’una situació millor objectivament que la de la possible creació de nou.

Aquest relleu evita la pèrdua de capital econòmic i de coneixement especialitzat, a més de tants actius intangibles, com els contactes o la posició de mercat, inclosos els hàbits de compra dels clients,  que porten a la devaluació dels actius tangibles. Evita també la desaparició de llocs de treball i la disminució dels creixement econòmic, factors que, avui encara més, convé protegir i fomentar.

Sobre BizBarcelona

BizBarcelona, que se celebra al recinte firal de Montjuïc el 31 de maig i 1 de juny, aglutina infinitat de propostes que contribueixen a accelerar el creixement empresarial i la creació de nous negocis. Amb més de 40 activitats i un total de 288 ponents, el saló de Fira de Barcelona per a pimes, autònoms i emprenedors dedicarà especial atenció a “crear, transformar i adaptar” els projectes empresarials en el moment de canvi que vivim.

Fotografies de l’edició 2016