Reconeixement a la tasca dels Punts Locals de Reempresa, amb els Premis Reempresa

Publicado el 09-11-2021

Fecha de inicio: 09-11-2021

Fecha final: 09-11-2021

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació, Eva Menor, el secretari General de la Cecot, Oriol Alba i el director del Centre Reempresa de Catalunya, Albert Colomer, han lliurat, aquesta tarda, en el marc del Saló BizBarcelona, els Premis Reempresa, atorgats per la Diputació de Barcelona i Cecot. Uns premis, que enguany celebren la seva cinquena edició, i que son un reconeixement a l'esforç i els resultats obtinguts pels 35 Punts Locals Reempresa, que actualment hi ha a la província.

Durant el lliurament de Premis, Eva Menor ha afirmat que Reempresa és «un projecte de col·laboració público-privada que van iniciar la Diputació de Barcelona i la Cecot l’any 2012. En aquell moment ens vam sumar a la Reempresa perquè vam creure fermament que des de la proximitat dels ajuntaments de la província de Barcelona i de les seves unitats de servei a les empreses podríem ajudar a “salvar empreses” igual que ajudem en la seva creació».

I les dades així ho demostren, tal com ha apuntat la diputada, en aquests 9 anys «els 35 punts locals Reempresa heu assolit grans fites: la fita d’assolir més de 1.500 reempreses d’èxit, que suposen: el tancament de forma satisfactòria de 1.513 “reempresas” d’èxit, que suposen 4.049 llocs de treball salvats amb una inversió induïda de 67,3 milions d’euros i s’han atès a un total de 7.530 reemprenedors i a 3.805 cedents».

La Diputació de Barcelona i la Cecot treballen conjuntament per consolidar la Reempresa a la demarcació de Barcelona com un model d’emprenedoria i de creixement empresarial que incideix en la continuïtat de les empreses. La Reempresa és la metodologia i el Marketplace que facilita la transmissió d’empreses en funcionament per part d’empresaris que desitgen cedir la seva empresa a persones reemprenedores o empreses que volen adquirir-les i fer-les créixer.

El premis Reempresa estan dividits en dues categories. Així els premiats han estat:

Els premis Reempresa que s'han lliurat, avui, en el marc del Saló BizBarcelonai el Saló de l’Ocupació, que enguany se celebra fins dijous 11 de novembre, a Fira Barcelona (Recinte Montjuïc). Al conjunt de Catalunya Reempresa ha arribat al saló BizBarcelona havent evitat el tancament de més de 3.300 negocis catalans des del 2011. Aquests casos d’èxit han generat una inversió induïda de més de 154M d’euros i han permès salvaguardar més de 9.350 llocs de treball a Catalunya.