Una cinquantena d’emprenedors/es i empresaris/àries participen a la Matinal de la Reempresa del Garraf

Publicado el 11-07-2022

Fecha de inicio: 11-07-2022

Fecha final: 11-07-2022

Vilanova i la Geltrú, 8 de juliol del 2022. El Club Nàutic de Vilanova i la Geltrú va acollir, aquest passat dijous 7 de juliol, una nova edició de la Matinal de la Reempresa; un matí d’activitats i conferències destinades a persones empresàries que busquen vendre la seva empresa i a emprenedors/es que busquen agafar el relleu d’un negoci que ja està en funcionament.

L’esdeveniment, que va reunir a prop d’una cinquantena d’assistents entre persones empresàries i emprenedores, es va coordinar conjuntament amb els punts locals de Reempresa de Node Garraf, Igualada i Vilafranca del Penedès a través de la col·laboració que mantenen la Cecot i la Diputació de Barcelona per fer arribar la Reempresa al conjunt de la demarcació de Barcelona.

Rosa Huguet, presidenta de Node Garraf, Roger Pumares, cap de servei de Teixit Productiu de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona i Laura Sallent, directora del Centre de Reempresa de Catalunya van participar a l’acte de benvinguda de la matinal.

A la jornada també hi van assistir diversos tècnics i tècniques dels diferents punts d’atenció participants a la matinal i altres representants institucionals del territori.

La presidenta de Node Garraf, Rosa Huguet, va posar en valor Reempresa, afirmant que serveix perquè “el territori pugui consolidar-se i créixer” i va destacar que “Reempresa s’ha convertit en un programa molt important per impulsar l’economia de la demarcació”.

Per altra banda, el cap de servei de Teixit Productiu de la Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona, Roger Pumares, va agrair la feina feta per Reempresa durant aquests anys i va destacar que “Reempresa contribueix al manteniment de llocs de treball, així com al desenvolupament econòmic dels nostres pobles i ciutats”. També va mencionar que “aquí no hi havia un mercat estructurat de compravenda i gràcies a Reempresa això és una realitat” destacant que “el projecte de Reempresa és un servei consolidat que genera confiança”.

Per altra banda, Laura Sallent, directora del Centre de Reempresa de Catalunya, va posar en valor aquests deu anys de col·laboració amb la Diputació de Barcelona i a totes les persones que hi ha al darrera d’aquest gran projecte, així com els bons resultats de Reempresa; “cada cop sumem més casos d’èxit que demostren la viabilitat d’aquest programa i la seva repercussió en el conjunt del territori”.

L’acte es va estructurar en diverses activitats: dues conferències amb l’objectiu d’assessorar a possibles persones empresàries i persones reemprenedores interessades en el programa, un elevator pitch des d’on diferents persones que busquen vendre el seu negoci van poder presentar la seva empresa a diferents emprenedors/es i un espai de matchings, on els participants van disposar de 30 minuts per poder-se entrevistar amb diferents persones cedents que buscaven vendre el seu negoci. L’objectiu d’aquesta última activitat era poder acostar a les persones interessades en reemprendre un negoci amb altres que buscaven cedir-lo perquè es coneguessin i aquests últims poguessin explicar de primera mà el funcionament i gestió de la seva empresa.

Sobre Reempresa

La Reempresa és el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya. Una iniciativa de la patronal Cecot i d’Autoocupació amb el suport de la Diputació de Barcelona. Des de la seva posada en marxa, Reempresa ha viscut un gran creixement, arribant a salvaguardar més de dues empreses al dia de mitjana a Catalunya.