Les dones ja representen un 45% del total de persones reemprenedores

Publish on 08-03-2023

Start date: 08-03-2023

End date: 08-03-2023

Avui, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones, hem volgut fer un anàlisi del paper d'aquestes en el món de la reemprenedoria. La realitat és que des del 2011 any, en que va néixer Reempresa, cada cop són més les persones que decideixen reemprendre un negoci. Tot i així, seguim treballant per ajudar a totes aquelles persones, dones i homes, que vulguin emprendre puguin fer-ho a través de la compra d’un negoci que ja està en funcionament i a superar junts i juntes els reptes que l’empresa i l’emprenedoria ens posen dia rere dia al davant.

En molts casos, les empreses que es posen en venda estan gestionades per dones que porten molts anys al capdavant del negoci. Concretament, un 46% de les empreses ateses a Reempresa, en matèria de cessió del negoci, estan liderades per dones. Aquestes, sovint tenen una xarxa de contactes i una gran quantitat de coneixements i experiència que poden ser molt útils per a altres dones que volen reemprendre el negoci.

La Reempresa pot ser una oportunitat per a dones emprenedores o empresàries que desitgen prendre el control d'una empresa existent en lloc de començar una nova des de zero i es pot convertir en una estratègia especialment útil per a aquelles dones que s'enfronten a certes barreres en la creació de noves empreses.

Des de l’inici de la posada en marxa del servei, al 2011, un 45% de les gairebé 4.000 reempreses d’èxit han sigut comprades per dones. Aquesta xifra ha augmentat significativament en els darrers quatre anys, aconseguint reduir en gairebé 8 punts percentuals la diferència entre homes i dones.

Cal destacar que 3 de cada 5 dones que han adquirit un negoci en funcionament ho han fet en situació activa, mentre que 2 de cada 5 dones ho han fet estant a l’atur.

Pel que fa als sectors principals d’aquestes empreses on les dones han agafat el relleu destaca el sector comerç, que recull 4 de cada 10 operacions seguit dels sectors de la hostaleria i els serveis. Com a contraposició cal destacar que només un 1% d’aquestes transaccions s’han produït al sector industrial.

Des-de-Reempresa-es-va-organitzar-una-reunio-telematica-per-presentar-a-la-cedent-i-a-la-reemprenedora-i-de-seguida-van-arribar-a-un-acord

Era Jançana, un cas d'èxit de Reempresa
Un bon exemple és el cas de la Sílvia i la Gemma. La Gemma vivia a Anglaterra, però tenia ganes de tornar a Catalunya per reemprendre un negoci i poder treballar per compte propi. Va buscar a la pàgina web de Reempresa quins negocis en funcionament hi havia disponibles i quins d’aquests podien ser del seu interès. Entre tots ells, va trobar la botiga de la Sílvia; l’herbolari Era Jançana. La Sílvia va ajudar a la Gemma a buscar habitatge a la Val d'Aran i mentrestant Reempresa les va guiar en tot el procés de cessió fins que finalment van signar la compravenda del negoci. Podeu llegir l'entrevista del cas fent clic aquí