La Fundació Universitària Martí l’Humà s’adhereix a la xarxa de col·laboradors de Reempresa

Publicado el 04-10-2019

Fecha de inicio: 08-10-2019

Fecha final: 08-10-2019

La Garriga, 4 d’octubre del 2019. El director de la Fundació Universitària Martí l’Humà (FUMH), Jordi Salayet, i el president de la Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, han signat avui un acord de col·laboració per difondre la reempresa de negocis i fomentar el creixement empresarial i la innovació a través de l’adquisició d’empreses en funcionament.

La FUMH, que va néixer l’any 2003 inspirada amb els valors de la Unesco i treballa per acostar la Universitat a la societat i fer funcional el coneixement s’adhereix, amb la signatura d’aquest acord, a l’extensa xarxa de col·laboradors que el Centre de Reempresa de Catalunya, el mercat de compravenda de petites i mitjanes empreses de Catalunya, té arreu del país.

Així doncs, tant la fundació com la patronal Cecot consideren que el Centre de Reempresa de Catalunya, que permet posar en contacte persones cedents i reemprenedores, és un mecanisme adequat per fomentar el creixement econòmic i disposa d’instruments per implicar les institucions, per tal de coordinar-les i possibilitar la concentració de dades, informació i coneixement sobre el procés.

L’acord entre la FUMH i Reempresa facilitarà que les empreses i persones vinculades a la Fundació puguin dirigir-se a qualsevol dels punts d’atenció de Reempresa per tal de fer efectiva la transmissió de l’empresa i evitar que empreses i negocis abaixin la persiana per falta de relleu.

Per a Jordi Salayet, director de la FUMH, “la signatura d’aquest conveni amb la Cecot i Reempresa és un pas més en la nostra aposta per ajudar a les persones que tenen l’empenta de voler tirar endavant un negoci que funciona”.

Per altra banda, Abad ha volgut posar en valor la nova relació establerta entre ambdues entitats destacant que “a partir d’ara, posem a disposició de la Fundació Universitària Martí l’Humà tots els recursos per ajudar conjuntament a mantenir viu el teixit empresarial del territori i el manteniment de llocs de treball”.

De fet, les més reputades economies del nostre entorn, han apostat fermament per un treball de col·laboració interinstitucional per fomentar la Reempresa vista la seva capacitat de generació de riquesa, innovació i ocupació a costos sensiblement inferiors als de la creació d’empreses, i a un risc molt inferior.

Afavorir la continuïtat de les empreses

Tant important com la creació d’empreses és afavorir la continuïtat i el creixement de les ja existents. En aquest sentit, el programa Reempresa, promogut per la patronal Cecot i Autoocupació, és un model d’emprenedoria i creixement empresarial que consisteix en un mecanisme segons el qual una nova persona emprenedora pren el testimoni en la gestió d’una companyia ja existent.

Aquesta iniciativa pionera a casa nostra, es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, de la Fundació Autoocupació amb el suport d’entitats i altres institucions catalanes.

L’acord d’avui significa sumar esforços, informació i recursos per augmentar el rendiment d’un model de creixement empresarial que podria evitar  i evita el tancament de negocis viables i permet salvaguardar llocs de treball, tal i com s´ha demostrat en els últims anys de projecte.

Aquesta és una aposta per promoure un mercat que, tot i els reptes actuals de l’economia del nostre país, segueix sent susceptible de generar un creixement econòmic. Per aquest motiu, es considera necessari promocionar, fomentar i facilitar la reempresa com un mitjà de supervivència del teixit empresarial actual i futur a les ciutats de la província.

Reempresa ha evitat el tancament de més 2.500 empreses a Catalunya

El Centre de Reempresa de Catalunya ha aconseguit des de l’any 2011 evitar el tancament de més de 2.500 empreses catalanes que han generat una inversió total induïda de més de 110M d’euros i han salvaguardat més de 6.400 llocs de treball. Per sectors, un 35% de les reempreses d’èxit pertanyen al sector del comerç, un 31,5% al sector de l’hostaleria, un 27% al sector dels serveis i el 6,5% restant als sectors industrial, de la construcció i agropecuari. Reempresa calcula que gràcies a aquestes reempreses d’èxit s’han mantingut més de 6.400 llocs de treball arreu del país.