La Reempresa tornarà a dinamitzar la compra-venda de negocis petits en el marc del BizBarcelona 2016

Publish on 31-05-2016

- El Centre de Reempresa de Catalunya és ja un participant consolidat en el Saló de l’emprenedoria que organitza Barcelona Activa els propers 1 i 2 de juny a Montjuïc.
- Colomer: “Estem molt a prop d’assolir l’objectiu de salvaguardar 1000 empreses catalanes abans de finalitzar el 2016”.
- L’activitat del Matchings Reempresa que va ser una aposta arriscada en el saló del 2012 torna amb 30 empreses que cerquen un reemprenedor davant la jubilació dels seus actuals propietaris.

La Reempresa torna amb força al Saló BizBarcelona que se celebra l’1 i 2 de juny al recinte de Montjuïc amb informació, assessorament i una activitat de networking per donar continuïtat a aquells negocis en funcionament de diferents sectors que busquen reemprenedors. Des d’una empresa instal·ladora de gespa artificial amb servei de manteniment; un centre especialitzat en l'atenció integral de persones afectades de càncer; una casa de turisme rural amb restaurant; una empresa de serveis industrials de manteniment i reparació; una empresa de restauració i rehabilitació del patrimoni arquitectònic; una agència de transports a nivell nacional i internacional; una empresa de fabricació i comercialització de productes de cosmètica; fins a un  e-commerce de roba infantil. Una selecció de trenta negocis seran al “Matchings Reempresa”, un espai on diferents reemprenedors s’entrevistaran amb els propietaris de negocis i empreses que estan prop de la jubilació i cerquen persones per traspassar-los l’activitat.

Aquest espai del Centre de Reempresa de Catalunya ha comptata amb el suport dels seixanta-sis punts d’atenció Reempresa que els principals ajuntaments i consells comarcals de Catalunya, amb el suport de les Diputacions, han anat obrint durant aquests anys.

Albert Colomer, director del Centre de Reempresa, ha recordat que dues edicions enrere del BizBarcelona “ens vam comprometre en una sessió de Team Building a assolir l’objectiu de salvaguardar 1.000 empreses catalanes abans de la finalització del 2016, i estem molt a prop d’assolir aquest objectiu”. A més de les reunions que es faran entre cedents i reemprenedors en el marc del BizBarcelona, Reempresa té una mitjana de 200 processos mensuals la qual cosa fa preveure a l’equip tècnic que assoliran l’objectiu en breu.

Pel que fa al programa d’activitats organitzat per Reempresa en el marc del saló, més enllà del Matchings Reempresa del dia 2, destaquem les conferències del dimecres 1 de juny on hi participaran testimonials a totes elles per tal d’apropar les casuístiques i donar una resposta més directa als dubtes dels assistents:

Totes les conferències tindran lloc durant el primer dia de Saló a l’àrea Transmissió Empresarial – Sala BizBarcelona del Palau 2.

A la mateixa Sala  i com a novetat, el Centre de Reempresa ha organitzat en el marc del Saló un Cafè de la Reempresa per a persones que tenen negoci i que vulguin conèixer l’alternativa de cedir la seva empresa quan es plantegin la jubilació. Aquesta activitat està coordinada per Clàudia Massó, consultora de Reempresa amb la participació del testimonial de persones que ja han cedir el seu negoci i que responen als dubtes dels assistents des de la seva pròpia experiència.

Reempresa és una iniciativa pionera a l’estat espanyol que es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, de la Fundació Cp’Ac amb el suport del Departament d’Economia i Coneixement i està finançat per la Generalitat de Catalunya i el fons FEDER europeu. Reempresa ha cercat les complicitats d’organitzacions empresarials i col·legis professionals de tot Catalunya per poder arribar a estructurar i consolidar un mercat de la compra-venda de negocis petits.

És un instrument que incideix directament en la reactivació de l’economia, en la generació de riquesa i el manteniment de l’ocupació. La metodologia de treball de la Reempresa es basa en l’atenció presencial i part de gestió on-line. En aquest sentit, l’apertura de les delegacions a les províncies catalanes, i els punts d’atenció Reempresa, facilita l’accés i agilita el procés de reemprendre a qualsevol persona que visqui a Catalunya i a qualsevol empresa implantada al nostre país.

#Salvem1000empreses

Resultats des de l’inici del projecte: 852 reempreses d’èxit amb una inversió total de més de 44.000.000€ i ha mantingut 3.100 llocs de treball

El Centre de Reempresa de Catalunya ha aconseguit més de 850 casos de reempresesd’èxit que han suposat una inversió total de prop més de 44.000.000€ i que es distribueixen, per sectors de la manera següent: 36,05% de reempreses d’èxit en el sector comerç; 6,15% a reempreses d’indústria; 27,19% pertany al sector serveis i un 29,67% de la inversió de les reempreses d’èxit pertany al sector de l´hostaleria.

Sobre la Reempresa

La Reempresa és el nou model d’emprenedoria i de creixement empresarial, pel qual un nou emprenedor – reemprenedor - pren el testimoni en la gestió d’una empresa ja existent, comprant-la en la seva totalitat per continuar l’activitat, salvaguardant d’aquesta manera el patrimoni empresarial individual i col·lectiu, per a fer-la créixer, sense haver de passar per la fase de crear-la.

El mecanisme possibilita la compra dels actius i passius d’una empresa existent al seu anterior propietari o propietaris- cedents-  mantenint l’activitat, els llocs de treball i el ritme de funcionament habitual sense entrebancs per l’entorn empresarial proper.

El reemprenedor aporta a l’empresa una renovadora línia d’actuació i els mitjans necessaris per la millora i reorientació del negoci, que parteix d’una situació millor objectivament que la de la possible creació de nou.

Aquest relleu evita la pèrdua de capital econòmic i de coneixement especialitzat, a més de tants actius intangibles, com els contactes o la posició de mercat, inclosos els hàbits de compra dels clients,  que porten a la devaluació dels actius tangibles. Evita també la desaparició de llocs de treball i la disminució dels creixement econòmic, factors que, avui encara més, convé protegir i fomentar.

Sobre BizBarcelona
BizBarcelona, que se celebra al recinte firal de Montjuïc l’1 i 2 de juny, aglutina infinitat de propostes que contribueixen a accelerar el creixement empresarial i la creació de nous negocis. Amb prop de 180 conferències i tallers, així com espais d’assessorament i networking, el saló de Fira de Barcelona per a pimes, autònoms i emprenedors dedicarà especial atenció a conèixer vies alternatives d’accés al finançament.