El Consell de l’Advocacia Catalana i la patronal Cecot signen un conveni de col•laboració per di-fondre la Reempresa

Publicat el 03-09-2014

Data d'inici: 09-09-2015

Data final: 09-09-2015

LogoCICAC.jpg
L’acord entre el Consell de l’Advocacia Catalana el Centre de Reempresa de Catalunya impulsat per la Cecot, facilitarà que els col·legiats i col·legiades puguin rebre assessorament, tant pel que fa als despatxos d’advocats o bufets que cedeixen el seu negoci com als emprenedors disposats a donar-los-hi continuïtat.

2014.09.03_Conveni_CICAC_Cecot_Reempresa_2_blog

El president de la Cecot, Antoni Abad, i el president del Consell de l’Advocacia Catalana, Miquel Sàmper, han signat avui un acord de col·laboració per fer arribar el servei de Reempresa als col·legiats i col·legiades que formen part d’aquesta institució mitjançant els catorze Col·legis d’Advocats catalans que aplega el Consell.

El Consell té, entre d’altres funcions, la defensa dels interessos de la professió, vetllant alhora perquè l’activitat professional dels col·legiats respongui a les necessitats de la societat i garantint l’acompliment de la bona pràctica i les obligacions deontològiques dels professionals.

Tant el Consell, com la patronal Cecot, consideren que el Centre de Reempresa de Catalunya, que permet posar en contacte cedents i reemprenedors, és un mecanisme adequat per fomentar el creixement econòmic i disposa d’instruments per implicar les institucions, per tal de coordinar-les i possibilitar la concentració de dades, informació i coneixement sobre el procés. L’acord és un pas més cap a la consecució d’estructurar un mercat per la compra-venda d’empreses a Catalunya.

De fet, les més reputades economies del nostre entorn, han apostat fermament per un treball de col·laboració interinstitucional per fomentar la Reempresa vista la seva capacitat de generació de riquesa, innovació i ocupació a costos sensiblement inferiors als de la creació, i a un risc molt inferior.

A partir d’aquest mes de setembre, els emprenedors i advocats col·legiats podran adreçar-se als diferents punts d’atenció del Centre de Reempresa on rebran assessorament tant els col·legiats que vulguin vendre el seu despatx o bufet, com als professionals del sector disposats a donar-los-hi continuïtat, reemprenent-los. L’objectiu és, doncs, impulsar i estructurar la transmissió d’empreses o bufets d’advocats com a via de creixement d’activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis, despatxos professionals, bufets, empreses, etc., econòmicament viables i la destrucció d’ocupació.