La Reempresa no es conforma amb els seus bons resultats

Publicat el 16-03-2015

Data d'inici: 09-09-2015

Data final: 09-09-2015

DB-Mancomunitat-articulació-horitzontal-300x91
solsona_cecot_1_alta-300x199

Des que la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot van començar a desplegar la Reempresa a les comarques barcelonines el setembre de 2012, «s’han aconseguit salvar 121 empreses i 448 llocs de treball (…), dades que encara tenen marges de millora». Amb aquesta barreja de satisfacció i d’exigència s’ha expressat la vicepresidenta primera d’aquesta corporació, Mireia Solsona, en l’acte que avui, a Terrassa, ha fet balanç del projecte i ha reconegut els cinc ajuntaments amb més cessions empresarials d’èxit: Terrassa, Mataró, Badalona, Granollers i Sabadell.

[VIDEO]

La també responsable de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local ha alertat que «hem de ser crítics amb les dades presentades» ja que 90.000 empreses viables entraran en risc de tancament en 10 anys. «Se’ns gira feina –ha declarat Solsona- i això implica reptes per a la Diputació, la Cecot i els ens locals: caldrà renovar per un nou quadrienni l’acord, incrementar la cobertura al 100% del territori, el nombre de prescriptors locals i la dedicació del personal local i els seus resultats».

Durant la jornada, que ha aplegat representants dels 35 ens locals que han desplegat la Reempresa pel territori, s’ha pogut escoltar els testimonis de tres cessions reeixides (les empreses Servitec, Tucuxí i Interofer). D’aquests primers dos anys de Reempresa a la demarcació de Barcelona destaquen:

L’acte d’avui ha comptat també amb les intervencions del president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad; el  director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer; i el diputat de Promoció Econòmica i Ocupació, Joan Roca. El diputat d’Hisenda, Recursos Interns i Noves Tecnologies, Carles Rossinyol, també hi ha estat present. Tots ells han lliurat els reconeixements als cinc ajuntaments que han registrat més casos d’èxit.

Informació elaborada pel Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona. Tel. 934 049 412.