Reempresa, present a l'SME Assembly de Portorož

Publicat el 18-11-2021

Data d'inici: 18-11-2021

Data final: 18-11-2021

Els dies 15, 16 i 17 de novembre Portorož (Eslovènia) va acollir l'SME Assembly a la qual van assistir diferents membres del Centre de Reempresa de Catalunya: Albert Colomer i Espinet, director tècnic del Centre de Reempresa, Abraham Arcos, director de la Fundació Cecot Innovació i la  Berta Monté Batalla, consultora de Reempresa.

L'SME Assembly és considerat com l’esdeveniment més important a nivell europeu sobre les petites i mitjanes empreses i l’emprenedoria. L’esdeveniment està organitzat per la Comissió Europea juntament amb la presidència del Consell de la Unió Europea que enguany recau a Eslovènia. A més, a diferència de l’any passat, aquest any es va celebrar en format híbrid, sent la primera SME Assembly post pandèmia.

L’Assemblea d’aquest any va comptar amb excel·lents ponents i workshops sobre com les petites i mitjanes empreses d’arreu d’Europa poden contribuir a una Green Europe, i sobre el suport que necessiten per esdevenir més sostenibles. En conclusió, els principals temes que va abordar la trobada van ser l’emprenedoria, la digitalització i la sostenibilitat.

A més, el dia 17 de novembre Reempresa va participar a la Masterclass sobre Transmissió empresarial, liderada per Krunoslav Karlovce, secretari del Ministre de Desenvolupament Econòmic i Tecnologia d’Eslovènia. A la ponència hi van participar Juha Tall, que va liderar l’estudi sobre Promoció de la transmissió empresarial en els països de la Unió Europea i en el que Reempresa va ser inclosa com exemple de bona pràctica; Lucyna Kaminska, Policy officer de la Comissió Europea de DG internal market, industry, entrepreneurship and SMEs; Albert Colomer i Espinet, President d’Autoocupació i director del Centre de Reempresa de Catalunya; Marko Lotric, CEO de Lotric Metrology; i Berta Monté Batalla, consultora de Reempresa.

En concret, Albert Colomer, com a membre Transeo, va participar a la conferència exposant les activitats clau per promoure la transmissió empresarial, i la Berta Monté Batalla va exposar com exemple de bona pràctica internacional el Centre de Reempresa de Catalunya.