Reempresa posa en valor la figura dels auditors en els processos de transmissió empresarial, en el marc del 25è Fòrum de l’Auditor Professional

Publicat el 10-07-2015

Data d'inici: 04-09-2015

Data final: 04-09-2015

Sitges, 10 de juliol de 2015. El president de la Cecot, Antoni Abad, i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer, participen en la 25ena edició del Fòrum de l’Auditor, que s’està celebrant els dies 9 i 10 de juliol, amb la ponència “Reempresa. Cedint l’èxit empresarial”, orientada a donar a conèixer el servei de Reempresa entre el col·lectiu d’auditors i censors de comptes d’arreu del territori espanyol.

El procés de reempresa és d’una enorme complexitat, per aquest motiu és necessària la col·laboració de tots els col·lectius implicats en la transmissió. Només amb aquesta cooperació serà possible salvaguardar el teixit empresarial del territori. Amb aquest esperit Abad destaca la importància “de guanyar la confiança dels usuaris, cedents i reemprenedors, a través de col·lectius professionals”. També ha destacat que “reempresa.org és l’únic mercat on l’oferta d’empreses catalanes i espanyoles es troba amb la demanda d’emprenedors i empreses d’una manera estructurada i formal. A partir d’aquí és important envoltar-nos de grans professionals, per a que la transmissió sigui un èxit”.

Promoure el servei de Reempresa és important per al manteniment de les empreses i de l’ocupació, però també ofereix la possibilitat de continuar contractant i de créixer. En aquest sentit “tenim un conveni de col·laboració amb el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya per a donar l’oportunitat als despatxos de poder fer un relleu generacional”, afirma Abad.

Colomer ha destacat la posada en marxa del servei de Reempresa, que actualment compta amb més de 90 punts d’atenció arreu del territori espanyol, col·laborant amb els principals ajuntaments de Catalunya, diputacions i el Ministeri d’Indústria d’Espanya i també amb més de 60 col·laboradors i agents privats. En paraules de Colomer “l’assessor és una peça fonamental del procés de transmissió per a ajudar a fer més fàcil i transparent el procés. En el mercat de la transmissió d’empreses són necessaris molts serveis, tals com l’auditoria i veracitat de la documentació, aspectes legals i fiscals entre d’altres, serveis on el vostre col·lectiu pot aportar molt”.

Aquest any se celebra el 25è Fòrum de l’Auditor Professional a l’Hotel Melià Sitges sota el lema “20i5Som Auditors”. Amb aquesta edició el congrés es consolida entre els membres del col·lectiu i altres parts interessades de la professió. El Fòrum compta amb la presència i participació de professionals de tot l’Estat, que debaten i comparteixen inquietuds i experiències, així com l’intercanvi de bones pràctiques i l’establiment de vies de col·laboració.

500 reempreses d’èxit amb una inversió total induïda de 22.900.000 €

El Centre de Reempresa de Catalunya ha aconseguit un total de 500 transmissions exitoses des de finals de l’any 2011 fins a juliol de 2015, que han suposat una inversió total de gairebé 23M € i que es distribueix, per sectors de la manera següent: 32% d’inversió respon a reempreses d’èxit en el sector comerç; 15% a reempreses d’indústria31% pertany al sector serveis i un 20% de la inversió de les reempreses d’èxit pertany al sector de l´hostaleria.

La distribució per sectors és d’un 35% de les reempreses d’èxit pertanyen al sector comerç, un 29% al sector serveis, un 29% al sector de l´hostaleria i un 6 % de les reempreses tancades són del sector industrial.

És evident que tota economia dinàmica i innovadora provoca una mortaldat corrent i habitual d’empreses per gestió deficient, pèrdua de mercats, problemes personals, discrepàncies societàries, obsolescències diverses o per no tenir successió. Moltes empreses fracassen en la seva trajectòria, no per falta de viabilitat econòmica, sinó perquè no es pensa en la seva transmissió com una alternativa de continuïtat. I així ho demostra el 33% dels casos d’empreses cedents que s’han adreçat al Centre de Reempresa de Catalunya, que ho han fet per jubilació del cedent. En el 12% dels casos són per motius personals del cedent i un altre 13% per canvi de domicili. En menor mesura altres motius per cedir l’empresa són els motius de salut (8%) i la impossibilitat de portar el negoci (6%).

Descarregueu aquí les imatges relacionades.